Sunday, January 1, 2012

My Six Biggest Wishes plus One


Huuuraaaaayyyy!!! Hungga2 hunggaaa!! Welcome 2012!
This is my first entry for this new year! So malas nk cerita benda lain dulu... cerita apa yang aku nak dan berazam tahun ini! Yelah, sape tak suke bermimpi dan berazam tapi sejauh mana tercapai? soalan untuk diri sendiri yee... Alhamdulillah, most of the azams yang lepas tercapai, semuanya datang dari DIA YANG ESA!! 

So, tahun ni telah difikirkan apa yang nak dan apa yang teringin sgt dapat! Melalui bisnes yang aku buat skrang, insyaALLAH! Kalau ada yang nak termuntah ke, nak cakap "kuat brangan ke.. "ade wan kesah?" hahaha.....


here are my six biggest wish for 2012
(sususan tidak ikut keutamaan )

1) Nak melancong lagi lar...... tahun ni nak rasa nak jejak 3 buah negara lagi!! Yang penting bulan 4 ni ke Holland dan bulan 3 ke Vietnam dan satu lagi nk kemana yee??


2) Nak tambah koleksi KASUT! since aku ni penggemar kasut sampai leh derma je yng lama2 tu, aku nk tambahkan lgi koleksi kasut tahun ni. Orang nak kata membazir ke ape ke, ikotlah.. sbb saya nak apa yang saya minat! Sbb apa tau, tika aku tgh down or stress, salah satu cara selain solat, aku suke tgk koleksi kasut aku! Try lar.. mmg terapi minda!!



3) Ha.... rasa skejap je, dah nak stahun pakai Merc C-Class! InsyaALLAH nak upgrade kereta to the better one! Kereta ape?? tunggu.... bukan keutamaan ... tapi kalu tukar pun hujung tahun kot!! Doa2kan ye!




4) Tabung simpanan! Alhamdulillah, bila masuk team ni, aku diajar utk buat simpanan kerana simpanan itu lebih diutamakan! Tapi org kata "ala... simpan byk2 duit pun bkn masuk kubur pun" ..hurm... mmg xmasuk kubur, tapi after kita mati , apa yang kita boleh bg pd mak ayah kita, anak2 kita? at least bg mereka kehidupan slesa dan bbaloi lahirkan kita...! So, jgn fikir pendek dan fikir kita je..... !!





5) Kahwin....? kalau ade jodoh, ade lar.... InsyaALLAH! (mls nk komen byk) hehehe..





6) Huiiishhh... ni lah paling tak sabar2 nak tunggu..... superbike!! Vrooom vroommmm!!! This year! Konfem!!






+

PLUS
ONE 
MORE



and the most biggest wish for this year is....

MELAHIRKAN 4 CDM dan ramai qualifier melancong!!




Harap2 semuanya jadi! Bak kata mentor saya, kita tak boleh tunggu hidup kita ceria, kita sendiri yang kena ceriakan hidup kita! 

INSYAALLAH!!



No comments:

..........