Thursday, July 28, 2011

Saya nak buat bisnes tapi....


Tutt...tutt...... (bunyi msg)


From: (hidden)
Message: "Salam Epul, I ni suka shopping, suka handbag , suka melancong , suka cantik tapi kalau dengan gaji I, memang tak dapat semua ni. I suka tengok life Epul dan terpikir nak buat bisnes under your team tapi....





1) I tak yakin dengan diri I, I rasa I gemok, ade ke org nak beli PB dengan I??


Jawapan: Lar.. camane nak yakin sbb belum mula, dan belum try PB. Dulu memang saya tak yakin , plus saya ni laki nak jual baju dalam, boleh ke??  tapi saya serah 100% pd pemimpin saya untuk dibimbing. Sekarang ni Alhamdulillah....Gemuk xpe yang penting ade cutting after pakai PB~







2) I rasa saya bodoh sgt dalam bab2 berniaga camni...tak pandai ar... camane?


Jawapan: Mana org lahir atas dunia ni terus pandai berniaga. Epul pun xde background perniagaaan langsung dan xpernah berniaga wpun keropok atau kain. Asalkan kita nak belajar jd usahawan berjaya~ tapi xdelah u sampai tahap gambar kt bawah ni kan??...........hehehe







3) I ni bukan org melayu, saya tgk ramai org melayu je.....

Jawapan : Looor... tiada syarat2 bangsa dalam perniagaan ni.. Kalau u rasa nak buat, buat je.. Actually ramai je bangsa2 lain dan u akan jumpe waktu malam anugerah.... Dun worry, kita kan SATU MALAYSIA








4) I xpandai cakap, u pandai cakap, boleh lah...

Jawapan : Pandai cakap tu bukan xtra bonus, kita cuma cakap apa yang kita tahu. Kalu u nak tau, sepanjang saya berbiznes, saya tak pernah tukar ayat, saya hanya DUPLIKASI ayat leader saya. TAK PERNAH buat ayat sendiri..~ Kita ikut cara org bjaya, konfem kita pun akan berjaya~~






5) I takoooooottt.....!!!

Jawapan : Nak takot apa, bukan mati pun. Hehe... Takut tu normal untuk setiap usahawan yang baru mula. Dun worry, pemimpin sentiasa ade untuk u..!







 6) Saya ni high tempered orgnya, saya akan geeerraaam kalau saya jual orang tak nak beli!!


Jawapan: Itu yang best bisnes ni, Ia mengajar kita lebih positive dalam LIFE kita. Dari takut jadi berani, dari negative minded jadi positive minded..dari panas baran jadi orang yang coooll~... Adakah kita beli barang di setiap kedai kita masuk? tapi kenapa perniagaan still On and berjaya??
....




kalau u jenis high tempered jugak... i bagi u ni...





.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



















HEHEHEHE...... SEKIAN!

No comments:

..........