Thursday, July 8, 2010

Kerjaya




Bile bercakap dengan kerjaya, sebenarnya aku tak memikirkan langsung ketika di bangku sekolah. Adalah sekali dua rasa nak jadi wartawan, lawyer, cikgu , arkitek... selalu bertukar. Tapi lepas SPM aku perlu memilih.....

Selepas aku grad di UPM aku trus berada dalam dunia radio. As a Penolong penerbit di Putra FM, aku juga perlu memikul tugas as a Deejay.. Sronok wooo~~


Selepas itu, aku terjerumus lak dalam dunia televison . Dapat lak jadi pengacara di TViQ Astro untuk rancangan Teen Iq, sebuah rancangan remaja di Astro. NOt Bad... best~~.. pengalaman bharga sgt2~

Dalam mengikuti arus populariti , aku tersedar seketika. Tak tahu kenape berat untuk aku teruskan dalam bidang ini. Aku pulang ke kuantan dan menjawat sebentar as cekgu sementara di SMK Seri Mahkota.

dan akhir sekali ditawarkan menjadi Penjawat Awam di Jabatan Perkhidmatan Veterinar Pahang dan dan dipilih untuk memgang jawatan paling tinggi di Rompin, Pahang.. tetapi akhirnya............
aku menolak tawaran!!


kerana diperjodohkan satu peluang dalam bidang perniagaan yang menjanjikan 9/10 rezeki.

Alhamdulillah~



No comments:

..........