Thursday, July 8, 2010

Berani Mati

Setelah dikhabarkan untuk aku ke rompin, aku punya lah TAK NAK!! Aku malas dah nak duk jauh dr rumah.Dahlah di khabarkan tempatnya sangat teruk dan banyak kerja. Ia ambil masa 2 jam dari kuantan. Aku try jumpe Pengarah tp dia kata "jangan harap lah" .. aku punyalah frust time tu..
Dalam hati timbul perasaan nak berniaga tapi tak tau nak berniaga apa. Doa hari2 dengan Allah moga buka pintu rezeki aku. Time tu aku betol2 nak berniaga tapi xtau apa dengan alasan untuk tidak bkerja makan gaji dan lagi2 di Rompin.

Satu hari di jabatan ketika sedang tunggu duduk di tangga, memenung nasib jika di posting ke rompin tetiba terima msg dari seorang kerani yang bekerja di sekolah aku dulu.

" SAID, AKAK NK JUMPA SAID BOLEH? HARI INI JUGA. ADA HAL PENTING. KITA JUMPA DI TAMAN TAS"

aku terus terima pelawaan dia. Sesaampai je di Naza Ria beliau, dia ajak masuk Naza dia dan bercakap..

" Said nak tak side income dalam 3-5 ribu sebulan???"

terkejot aku... tanpa pikir panjang, aku terus sign up....and no turning back~

First bonus aku

RM 5342.00

Alhamdulillah, aku telah jumpe peluang yang betol2 aku nak. Sangat enjoy berada dalam dunia ini. Kehidupan rata2 berubah.Ada hikmah disebalik aku pulang ke kuantan . Otherwise memang takkan jumpe this great bisnez!!

Hidup kena BERANI MATI~~
sbb memang kita akan mati pun satu hari nanti

0176673277

No comments:

..........