Thursday, February 2, 2012

BIZ TIPS: Niat



Ramai yang email and msg tnya "cmane u boleh buat and bjaya dalam bisnes ni?" hurmm.. nak cakap berjaya belum 100% lagi sbb byk lagi target belum achieve tapi kalau nak tanya camane boleh ke tahap ini, antara jawapn yang saya nak bagi adalah NIAT!!




Sebelum masuk bisnes ni dulu, my mentor selalu tekan kan NIAT. Apa niat u bile buat bisnes ni? 


Nak ubah hidup? 
Nak bantu keluarga?
Nak bahagiakan keluarga?
Nak bayar HUTANG?
atau
Nak menunjuk2?
Nak tunjuk kwn yang kita kaya?
Nak bg kawan respect kita?
Nak balas dendam?




Sebenarnya depends kepada kita NIAT yang mana kita na, tetapi PEGANG kata-kata ini ;

" NIAT YANG BAIK DIBALAS BAIK"


Act, when still young, kita dah diajar ttg NIAT kan? tetapi time childhood dulu tau niat sembahyang je.. hehehe.. So, pape yang nak lakukan mesti bermula dengan NIAT. Those (biz partner) yang tak betolkan niat lagi, sila betulkan sekarang...!! :))


Most of my fren keep sms n email me, tnya cmne senang je u dapat biz partner dan ramai pulak tu. jawapannya : setiap kali ade orang nak jd agent atau ajak kawan2 kita jd agent, mesti mule kan  dengan NIAT!! Mesti niat nak bantu mereka , nak bjaya bersama2, nak happy kan hidup kawan and so on , insyaALLAH, akan dipermudahkan oleh ALLAH. Bila niat kita hnya utk dpt income lebih, kejar target sendiri, memang akan rasa susah!!


Bagi Epul senang je, those yang membaca entry ini, yang rasa memang nak cari bisnes, rasa banyak hutang, nak ada orang bantu ubah hidup, yang nak rasa hidup lebih slesa , nak bantu mak ayah sebelum mereka tutup mata..Do contact me and i will hel n guide u all the way. jika tak de rasa semua itu, lupekan sahaja.. Senang kan?




Mula2 buat blog ni , niat nya untuk menjadi MEDIUM kpada kwan2 dan juga orang yang saya tidak kenali yang sedang mencari bisnes atau mencari sesuatu utk warnakan hidupnya. Bukan untuk menunjuk2 ye..., kalu mnunjuk2 dalam lama tutup blog ni...Nauzubillah~ 


Alhamdulillah , ramai yang jumpe blog ni dan ramainya tak kenal sebelum ni jadi kenal dan jd kawan rapat pulak tu dan same2 kejar impian serta besarkan saham dunia skaligus saham akhirat!





"Bila niat, kita niat di hati, jadi jagalah hati sebaik mungkin"




-------------------------------------------------------------------
.
HAPPY BESDAY TO MY MENTOR,
CDM ABU HASSAN SHAUKI




"Smoga trus sukses dan dipanjangkan umur serta sentiasa menjadi idola utk kami. Terima kasih utk jasa Abg AHS selama ini utk kami, hanya ALLAH sahaja yg membalasnya"




No comments:

..........