Wednesday, April 20, 2011

Doctor In The House!!

Salam Readers!
Gambar Perth sedang di edit tapi entry kali ni bukan nak cerita buku yang jadi sebutan orang iaitu buku DR M, tapi tentang biz partner baru saya. 


She is Dr Shazlina , from Penang. She is Veterinarian! My senior masa kt UPM dulu. Beliau ni dah lama pakai PB dan pernah jd testimoni epul. Beliau ni susah tido malam sbb beberapa penyakit yang dialami, tapi setiap kali migraine or susah tido, beliau akan amik bengkong PB dan letakkan di kepala, terus boleh tido. Itu yang hebatnya PB. 




Disebabkan percaya beliau pada PB, beliau pun dah join biznes ni. Tapi apa yang nak dikatakan di sini, siapa kata bisnes ni untuk kelas bawahan sahaja? Tengok sendiri, seorang doktor, pkerjaan yang paling dihormati oleh masyarakat pun nk join biznes. Beliau sendiri jatuhkan ego dan mengaku gaji beliau akan tidak cukup bila beliau dah ada cahaya mata satu hari nanti. Beliau ingin berikan yang terbaik untuk bakal anaknya dan keluarganya. cayalah!!


Beliau di sapot 100% oleh suaminya yang juga seorang doktor. Kagum sgt dengan pasangan ini! Masa epul kongsi peluang, trus grab peluang! Mula takut gak nk share biznes dgn doktor tapi share jelah...Epul pgg kata2 ini je "semakin tinggi ego kita, semakin mahal rezeki kita". rite??


Sebenarnya perniagaan ini takde memisahkan kelas atas, kelas bawah. Itu yang seronoknya. Time di bisnes center, sume jawatan ade, doktor, guru, kerani, peguam, jururawat dan macam2 lagi tapi semua sama, tiada beza. Setiap kali kita di bisnes center, slalu kongsi cerita dengan doktor2 yang ade kt sana. Bessst!!


with Dr Rosma...
Epul kenalkan CDM pertama doktor dalam company ini. Dr Rosma. Jangan terkejut kalu orang yang memimpin beliau selama ini adalah seorang jururawat , CDM Zura!! Bg Dr Rosma semua manusia sama je, semua hamba Allah yang kerdil. Tepat skali!! Sbb tu rezeki Dr Rosma melimpah ruah!! Kagum2!!


Banyak lagi doktor dalam kumpulan kami ni, nanti epul kenalkan dengan Dr Hafiz, Dr Aisyah (pakar mata) , Kapten Dr Edry, Dr Mirzect dan ramai lagi... dorang mmg happening!!


Siapa pun kita atas dunia hari ini, kita tetap sama. Apa yang kita jadi hari ni semua datang dari DIA.  Kan???? 


Dr Nina! Cayalah sama lu--~~!!




p/s: tindakan mengambil gambar dari blog saya tanpa kebenaran akan disusuli dengan tindakan saman~ harap maklum~keh keh keh~!

3 comments:

Unknown said...

Mn button I like ni ...
^_^

Unknown said...

miyako: xde lagi..huhu
anoy: sila kontek sy di emel said_eq3yahoo.com. Sy xde hak nk tentukan berkat rezeki sesorang itu, yg penting kita ada badan sekuriti patuh syariah. Orang yang ada hak dan kita mempercayainya.. tq atas komen.~

Anonymous said...

betul tu said..halal ke haram bukan kita yang tentukan..Dia yg tentukan samada rezeki tu halal ke haram asl manusia plak smua gila kuasa yang nk ambik kerja Tuhan..ni la org kata pelik tapi benar..tu la yg pelik nya said bkn kata org bawahan mcm akak je yg buat biz, dktor peguam org besar2 pun buat pya nk cari rezeki lebih..mujur la akak ni sempat sedar yang kita ni x mampu pun nk hidup mewah kalau x cari side incme..tp ada yang x sedar rasa ngat diri tu mampu beli 2 3 buah kete sedangkan nk beli kasut pun x ckup duit..keh keh keh

..........