Sunday, March 20, 2011

Minat vs Tanggungjawab

Salam readers~ 3 hari meninggalkan blog seperti 3 thn rasanya, ceewah~! Dah mcm wife lak. 3 hari di Terengganu membantu rakan kongsi di sana. Itu kelebihan mereka yang jadikan bisnes ini "fulltime", masa kita ditentukan sendiri.


Ramai sangat bertanya Epul pasal MINAT. Minat ke? Ke minat? Minat ek? Minat~... macam2 bunyi orang tanya.. Jujur Epul katakan dulu bidang ini bukan minat Epul. So apa minat Epul ?


Epul minat Kereta Mewah! Melancong! Income Besar! Rumah Mewah & Selesa! Gadget!!



dan Epul rasa kebanyakan minat Epul sama dengan orang lain. So, mcmana nak dapat? Epul dah fikir jauh, melalui makan gaji dulu dengan jawatan Epul dulu memang xkan dapat! So kena do something untuk capai apa yang Epul minat! Kalau minat sahaja, memang xdapetlah jawabnya~


Alhamdulillah diketemukan dengan bisnes ini kerana impian dari dulu nak hidup senang~Melalui bisnes ini sahaja Epul dapat apa yang Epul minat~ baru setahun jagung berbisnes dengan Premium Beautiful, most of my MINAT dah tercapai, melancong hampir ke 3 buah negara, kereta idaman, income 5 angka dan macam2 lagi.


Sekarang listkan minat anda?





Ade juga buat bisnes kerana TANGGUNGJAWAB. Tanggungjwab ape? Tanggungjawab sebagai ketua keluarga untuk menyediakan keselesaan kepada keluarga. Tanggungjawab kepada ibubapa dan macam2 lagi. Kurang sesuai kalu kita redhakan sahaja ketidakcukupan dalam kehidupan kita. Patutnya kita layak hidup ni rumah slesa, ade kereta yang selesa, kehidupan yang selesa dan bebas dr masalah kewangan~ itu HAK kita~ 




Epul selalu fikir, hidup ini sekali, gunakan sebaiknya dan tak nak menyesal di kemudian hari kerana kita tidak melakukan apa2 sekarang.






Epul kenalkan sorang anak dara ni, Asfiza Anuar. Tujuan utama buat bisnes ni kerana minat sangat melancong! Beliau pernah ke Europe sebelum buat bisnes dan dari situ beliau bertekad nak pergi lagi. Melalui bisnes ini, beliau pernah ke Tokyo, Swiss, German, Paris dan Sydney... tercapai minat beliau~ Congratez!



Epul kenalkan lagi sorang, Azlini Sulaiman. Bila borak2 dengan beliau baru tahu kenapa beliau buat bisnes ini. Bekas cikgu di salah sebuah sekolah di Kuantan ini pernah menjalankan bisnes sewa kereta dan mengalami kerugian yang banyak sehingga mencecah ratusan ribu. Disebabkan tekanan itu, beliau decide untuk sertai bisnes ini. Dan sekarang, masalah hutang beliau telah selesai dan beliau memiliki 2 kereta mewah, Estima dan Merc E Class sekarang ini~ Semuanya boleh berubah dengan tindakan.




Dan yang terakhir sekali my fren, Hanis. Baru sahaja keluar dalam Berita Harian. Dari seorang housewife ke usahawan berjaya. Bisnes ni  penuhi impian beliau untuk memiliki beg tangan dan kasut mewah~ 
                          
Dulu dari tiada ape2, tapi kerana minat mendalam pd beg dan kasut mewah, beliau menceburi bidang ini dan akhirnya bukan setakat 5 angka income beliau tapi mencecah 6 angka. Hanya dengan berbisnes dengan Premium Beautiful.

Sebenarnya, tiada siapa boleh menghalang kita untuk mencapai impian dan minat kita kecuali diri kita sendiri...kan??


Sekarang ni minat ni..... luxury luggage!!

No comments:

..........