Saturday, August 14, 2010

Kenapa saya pilih Network Bisnez? bukan Conventional Biznes?


Salam Ramadhan

Setelah sekian lama, rakan2 lama saya menghubungi saya dan bertanya soalan ini.

"Kenape pilih network biznes? Bukan dulu kau tak suke ke?"

Penat setiap kali saya menerang pada setiap orang. So i hv decided nak tulis on my own blog. Saya telah sertai satu network biznes hampir setahun lepas. Banyak benda saya telah rasa dan kecapi dan setelah sertai, baru tau kenikmatan dunia yang patut semua rasai

Dulu, i hve thinking to open a buzines tp xtau biz ape. Maybe conventional biz spt bukak kedai or syarikat. Yelah kan, semua tau, biz mesti sgt menguntungkan dari makan gaji. Sedang saya duduk di tangga jabatan XXXX and thinking " sampai bile nk keje cmni" ... saya terima satu SMS dan diminta untuk berjumpa dengan dia segera..

tak sangka SMS tu merubah segala...


Ok lah..~People always questioned "why?' now i tell u "why".

Network
Biznes- Modal hanya sekali dan tidak rolling
Tidak perlu tapak kedai dan menyewanya
Tidak perlu bayar pekerja
Pakej Melancong PERCUMA
Sentiasa dibimbing dab boleh dirujuk
Tabung kereta mewah
Win-win situation
Jual barang hanya sekali seumur hidup
Pahala berpanjangan kerana dapat membantu rakan
Sentiasa diraikan denga gilang gemilang
Ambil masa 7 bulan - 2 tahun
Conventional
Biznez- Perlu cari tapak bukak kedai
Perlu bayar sewa
Perlu bayar pekerja
Boleh pegi melancong tapi dengan duit sendiri
Tiada tabung kereta
Perlu jual barang sampai bile-bile
Susah nak jumpe orang nak bimbing
Ambil masa 3- 4 tahun untuk kukuhkan company
Diraikan??

Sekarang anda tahu. Mentaliti mengatakan conventional biz lebih senang dan mudah tapi sebenarnya Networking Biz lebih mudah. Dalam syarikat yang saya pilih ini, biz ini boleh diwarisi sehingga bile2. Kesedaran untuk berbiznes memang telah lama bangkit dalam diri orang bumiputra cume masih tercari2 peluang yang bagus.

Ini adalah peluangnya... sile klik PROGRAM USAHAWAN

ketika diraikan

No comments:

..........